veilige jeugdhulp
Verbetering, transparantie en samenwerking
Bij Lyla Coaching zetten we ons in voor kwalitatieve, effectieve en veilige jeugdhulp. Ons kwaliteitsbeleid is gericht op voortdurende verbetering, transparantie en samenwerking, zodat we passende zorg en ondersteuning kunnen bieden die voldoet aan de behoeften van onze cliënten en voldoet aan de geldende wet- en regelgeving en kwaliteitseisen. We streven ernaar dat zowel cliënten als hun families een stabiele en veilige omgeving ervaren waarin hun welzijn centraal staat.

Kernpunten van ons kwaliteitsbeleid
1. Cliëntgerichtheid
We werken vanuit de behoeften en doelen van onze cliënten en hun gezinnen, waarbij de zelfredzaamheid en het welzijn van de cliënt vooropstaan. Door regelmatig feedback te vragen en het gebruik van een klachten- en complimentenprocedure zorgen we dat de stem van cliënten centraal staat in onze werkwijze.
2. Professionaliteit en deskundigheid
Onze medewerkers zijn SKJ-geregistreerd en worden bijgeschoold om actuele kennis en vaardigheden in te zetten. We investeren in professionele ontwikkeling en training, zodat medewerkers adequaat kunnen reageren op de verschillende behoeften van cliënten.
3. Veiligheid en vertrouwelijkheid
Veiligheid is essentieel in onze dienstverlening. We werken met een protocol voor het melden van incidenten en ongevallen en hebben een vertrouwenspersoon beschikbaar voor cliënten. Alle meldingen van risico’s en calamiteiten worden zorgvuldig vastgelegd en geëvalueerd, zodat we leren en verbeteren.
4. Samenwerking en betrokkenheid
We werken nauw samen met alle betrokkenen om integrale ondersteuning te bieden. In complexe situaties hanteren we passende methodieken zoals interventies die de betrokkenheid van het hele systeem bevorderen.
5. Monitoring en evaluatie
Onze interventies en processen worden regelmatig geëvalueerd aan de hand van vastgestelde doelen en kwaliteitsindicatoren. Dit helpt ons om onze zorg continu te verbeteren en eventuele knelpunten tijdig te signaleren. Ook houden we werkoverleggen waarin we casuïstiek bespreken en leerpunten delen.
6. Innovatie en flexibiliteit
Bij Lyla Coaching zijn we flexibel en denken we “out of the box” om creatieve, methodische oplossingen te vinden. We passen onze aanpak aan op basis van nieuwe inzichten en blijven ontwikkelen om de best mogelijke zorg te kunnen bieden.
optimaliseren
Feedback en verbetering
Ons kwaliteitsbeleid is gericht op continu leren en verbeteren. We waarderen de input van zowel medewerkers, cliënten als andere betrokkenen en nemen hun feedback mee om onze dienstverlening te optimaliseren. Via ons klachten- en complimentenformulier kan feedback worden gegeven. Deze wordt zorgvuldig verwerkt en meegenomen in verbeteracties.
Onze belofte